برای بسیاری از دوستان سوال است که اسم کتاب بازاریابی مقاومتی، چگونه به بازاریابی ناخوتکایی تبدیل شده است.

سال ١٣٩٠ برای یک سخنرانی راهی تبریز بودم، آن روزها سرسختانه به دنبال نامی برای کتاب جدیدم بودم.

در بین اسامی گوناگونی که متصور می‌شدم در نهایت علاقمند به انتخاب یک نام با ریشه مشترک فارسی و انگلیسی بودم تا تجربه تلخ بازاریابی مجدد که با اصرارم بر فارسی و ایرانی بودنش رقم خورد را تکرار نکنم.

در پرواز نظر من را یک مقاله در خصوص آثار دیدنی و تاریخی تبریز جلب نمود. مشغول خواندن مقاله شدم.

یکی از آثار تاریخی که نظرم را جلب کرد، کلیسای سنت استپانوس در جلفا بود که گویا در خود داستانهای زیادی نهفته داشت. همین رمز و راز کافی بود تا فارغ از هر کاری مرا به ١٢٠ کیلومتر آنطرف‌تر از تبریز و تا نقطه صفر مرزی بکشاند.

قانون جذب می‌گوید وقتی در اندیشه چیزی هستی به نحوی که آن هدف همه وجودت را گرفته باشد بی‌شک به سوی المان‌های اندیشه‌ی خود کشیده می‌شوی و به وصال می‌رسی

قصه‌ی ناخوتکا از میان انبوه درختان بلوط و سپیدار و گردو و از دل کلیسای سنت استپانوس نشات گرفت و برای من به یک نام دوست داشتنی تبدیل شد.

ناخوتکا لقب سنت استپانوس مقدس، اولین شهید مسیحیت در مقابل یهود است که کلیسایی در جلفا منسوب به وی می‌باشد و همه اینا آغاز فصل مشترک مفهومی برای من بین ایران و اروپا بود .

٢۶ سپتامبر سالروز شهادت سنت استپانوس مقدس است که در بسیاری از کشورهای اروپایی این روز جزو تعطیلات رسمی محسوب می‌شود و مردم به یکدیگر لقب ناخوتکا یعنی مقاوم را می‌دهند!

در برخی از کشورها نیز این زمان به باکسینگ دی معروف است.
کلیسای سنت استپانوس تبدیل به ستاره افکارم شد و کلیدی برای عنوان کتاب بازاریابی مقاومتی ام ساخت تا آن را #بازاریابی_ناخوتکایی بنامم!

امیدوارم قصه من که بعد از ٨ سال مجددا زنده شد و خاطراتم یک به یک در این سفر تازه گشته برای شما نیز جذاب آمده باشد.

کتاب بازاریابی ناخوتکایی را از سایت امکان می‌توانید تهیه و مطالعه نمایید. قطعا این کتاب در حوزه تدوین استراتژی بازاریابی مقاومتی به شما کمک‌های شایانی خواهد نمود.
boxingday       saintstepanos

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی *

تماس با من

دفتر
تهران
آدرس : خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان دهم، پلاک 24، طبقه پنجم، واحد ۲۰
کد پستی : ۸۷۸۷۸۳۷۷۳۳
تلفن : ۷۳ الی ۷۱ ۷۵ ۵۴ ۸۸ - ۰۲۱
ایمیل : ali@sheikhzadeh.com
دفتر
مشهد
آدرس : بلوار ملک آباد، خیابان قدس، قدس ۷، پلاک ۶۶ ( آژانس دیجیتال مارکتینگ آفرید نماینده رسمی دفتر مطالعات و پژوهش‌های علی شیخ‌زاده)
کد پستی : ۹۱۸۵۷۶۸۴۸۵
تلفن : ۰۹۱۲۸۹۱۵۷۶۳
ایمیل : ali@sheikhzadeh.com
راه های
ارتباطی
ارسال
پیام
:-)
پیام شما با موفقیت ارسال شد
سایر راه های ارتباطی
چهار + 2 =
ارسال
موقعیت
تهران